Monday 26 September 2011

Takut nak Bisnes?

Antara2 soalan-soalan business yang selalu dapat tru email or sms..

1) Tak pandai cakap lah... awak boleh lah .. mulut pot pet pot pet..

jawapannya: Saya cuma cakap, apa yang perlu saya cakap aje.. saya copy sejibik2 ayat2 & kata2 yang di ajar oleh leader saya... DUPLIKASI aje... tak penah pun buat ayat sendiri.. FOLLOW THE LEADER. Untuk berjaya.. kita ikutlah cara orang yang dah berjaya... betul tak??


2) Kena cari orang ke nanti???

jawapannya:  Manade cari orang dik nonnn... orang cari kita adalah.. tp dengan syarat kita kenalah war2kan apa yang kita jual.. xkiralah business apa pun... kita kenalah war2 kan, xkanlah dah ada product.. dok senyap2 aje.. mana orang nak tau kita jual apa.. betul tak??

Kita kena anggap nie business kita... baru kita akan buat bersungguh2 utk memajukan business kita.. kalo nak buat business tapi xmoh gerak langsung.. dok goyang kaki, tunggu duit jatuh ke riba... emmm pikir sendiri lah kan.

Kita just share product & peluang business dengan sesapa saja di luar sana.. The best part is this business can be done tru online ie FACEBOOK & BLOG.. senang kan??


3) Takutlah... ada ke orang nak beli barang2 saya???

jawapannya:  Apalah yang nak ditakutkan.. bukannya ada hantu ... hehehe... kita bukan pi jual kat harimau ke serigala ke... kita berniaga ngan manusia.. orang.. ape nak takut... bukan mati nya lah.. Bila kita ada perasaan TAKUT..  itu menunjukkan kita nie normal... :)

Apa nak takut.. coz kita ada pemimpin yang akan sentiasa ada dengan kita...




*


*


*


Moral of the story:


Business bukan sesuatu yang lahir secara semulajadi dalam diri seseorang.. ia sesuatu yang perlu dipelajari atau boleh dipelajari... yang IMPORTANT KEMAHUAN & NAK BELAJAR sahaja. Tak ada alasan TAK RETI, TAK PANDAI @ TAKUT..u will be guide along the way.. so 

dont wori..




Feel Free to Contact Me

No comments:

Post a Comment