Wednesday 2 May 2012

Garam Buluh Hai-O

Cara menggunakan Garam Buluh Untuk Penyembuhan 

Garam buluh telah ditambah sebagai bahan untuk membuat krim wajah kerana sangat baik untuk kulit dan juga untuk membuat ubat gigi kerana akan membantu untuk menyembuhkan penyakit gigi tertentu yang sangat cepat.  
Gusi berdarah berhenti hanya dengan menggunakan beberapa kali.  Anda boleh saja terus ganti ubat gigi dengan garam buluh yang boleh membawa kesan yang lebih baik. 
Merendamkan kaki dalam air garam buluh terlarut boleh mengurangkan keletihan.
Kosmetik
Garam buluh mempunyai kesan misteri kecantikan kulit, mandi atau mencuci dengan air garam buluh, anda akan terkejut dengan kesan garam buluh terhadap kulit. 
Bila mandi, letak sket garam buluh ke tubuh anda. Perlahan gosok garam pada kulit anda secara lembut, itu akan memberikan kesan pembersihan tambahan.  Menerapkan garam pada perut anda boleh membantu anda membakar lemak tambahan. Garam buluh dapat membantu meningkatkan tahap metabolisme anda.
Scrub muka (memang berkesan)


Jerawat disebabkan oleh bakteria di wajah anda; menggunakan air garam buluh untuk mencuci muka secara berkesan dapat membunuh bakteria.  Ingat, elakkan air masuk ke mata anda, kerana anda mungkin merasa sakit seperti anda berenang di laut dan membiarkan air laut masuk ke mata anda. 
Tambah ke Makanan
Guna untuk menggantikan garam masak untuk memasak hidangan anda. Pengambilan garam yang berlebihan menyebabkan kegemukan dan masalah kesihatan serius yang lain. Jadi diet yang betul termasuk pengambilan garam sangat penting untuk tetap sihat. 
Garam buluh di sisi lain tidak menyebabkan penyakit. Garam ini mengandungi pelbagai jenis mineral yang bermanfaat bagi tubuh kita.  Menelan garam buluh dan bukannya garam masak biasa, boleh menjadi pilihan yang sangat baik untuk kesihatan anda.
Membersihkan rambut juga

Gunakan garam buluh untuk mencuci rambut anda.  Pertama basahkan rambut anda dengan air, kemudian tuangkan garam buluh ke tangan anda, perlahan-lahan menerapkan ke rambut anda.  Urut lembut sehingga garam dapat membersihkan kulit kepala secara menyeluruh.  Setelah beberapa minit, bilas rambut anda dengan air.  
Aktiviti Antibakteria
Penelitian tentang aktiviti anti-inflamasi garam buluh menunjukkan bahawa garam buluh memberikan sumbangan penting dengan pencegahan atau rawatan penyakit peradangan.


No comments:

Post a Comment